China publiceert en verwijdert vervolgens het rapport van mogelijke buitenaardse signalen


De schijnbare signalen werden opgevangen door de Sky Eye-telescoop in China, die is ontworpen om te zoeken naar buitenaardse radio-uitzendingen.

de schijnbare signalen waren vastgelegd door de Sky Eye-telescoop in China, die is ontworpen om te zoeken naar buitenaardse radio-uitzendingen.
afbeelding: STR/AFP (Getty Images)

Gisteren publiceerde Science and Technology Daily, een door de staat gesteunde media-outlet in China, wat opwindend nieuws had kunnen zijn: onderzoekers namen radiosignalen op die leken op bewijs van buitenaardse technologie. Schurkachtige uitbarstingen van een geavanceerde buitenaardse beschaving vonden hun weg naar de aarde? Nou, waarschijnlijk niet, want de wending hier is niet dat we buitenaardse wezens hebben gevonden; het is dat Science and Technology Daily het verhaal snel van zijn website heeft gehaald, Bloomberg meldde:.

De gerapporteerde waarnemingen kwamen van de Sky Eye-telescoop in China, volgens het artikel van Science and Technology Daily, dat was: opnieuw geüpload op WeChat. De telescoop is een schotel van 500 meter (1.640 voet) die gevoelig is voor laagfrequente radiosignalen. De jacht op Sky Eye begon in september 2020 op mogelijke buitenaardse uitzendingen.

Het artikel, via Google Translate, luidt:

Een paar dagen geleden onthulde professor Zhang Tongjie, hoofdwetenschapper van de China Extraterrestrial Civilization Research Group van de Department of Astronomy and Extraterrestrial Civilization Research Group van de Beijing Normal University, dat zijn team het “Chinese Sky Eye” gebruikte om verschillende gevallen van mogelijke technologische sporen en buitenaardse beschavingen van buiten de aarde… Zhang Tongjie zei dat dit verschillende smalbandige elektromagnetische signalen zijn die verschillen van het verleden, en het team werkt momenteel aan verder onderzoek.

…in 2020 ontdekte het team twee groepen verdachte signalen van buitenaardse beschavingen tijdens de gegevensverwerking van de “China Sky Eye” 2019 synchrone observaties van de hemel. In 2022 vond het team nog een verdacht signaal van observatiegegevens van exoplaneten.

“De mogelijkheid dat het verdachte signaal een soort radio-interferentie is, is ook erg groot en moet verder worden bevestigd en uitgesloten. Dit kan een langdurig proces zijn.” Zhang Tongjie zei…

Wat de signalen ook waren (en voorlopig hebben we er geen informatie over), het is zeer waarschijnlijk dat ze afkomstig zijn van een natuurlijk fenomeen of interferentie van menselijke technologie. Dat gezegd hebbende, de zoektocht naar buitenaardse intelligentie (SETI) is een belangrijke, en daarom zouden de wetenschappers moeten delen welke gegevens ze hebben, zodat de grotere onderzoeksgemeenschap deze vermeende “kandidaatsignalen” volledig kan onderzoeken.

Dit zou niet de eerste keer zijn dat astronomen radiosignalen opvangen die ze niet meteen konden verklaren. EEN mysterieuze uitbarsting van Proxima Centauri werd in 2019 opgenomen door onderzoekers in de Doorbraak Luisterproject. Het signaal duurde uren en werd opgepikt door een telescoop van het CSIRO Parkes Observatory in Australië. Twee jaar later bepaalden astronomen dat het signaal waarschijnlijk door de aarde werd uitgezonden op een manier die de telescoop voor de gek hield. In 2018 vingen Canadese onderzoekers een snelle radio-uitbarsting dat was waarschijnlijk een emissie van een bepaald soort neutronenster. Een malafide signaal in 2015 was zelfs terug te voeren op magnetron.

In tegenstelling tot de recente Congreshoorzittingen over UFO’s, SETI is een rigoureuze wetenschappelijke onderneming die vertrouwt op transparante gegevensverzameling, peer review en een flinke dosis scepsis. Het is niet duidelijk waarom dit recente rapport uit China werd gedeeld en vervolgens verwijderd, maar we kijken ernaar uit om meer te weten te komen over deze schijnbare signalen en wat ze zouden kunnen hebben veroorzaakt.

.



Source link

Leave a Comment